Vastaa kyselyyn ja saat arvion omista mentaalisista taidoistasi!


Täytä yhteystietosi palautetta varten

Vastaa alla oleviin kysymyksiin mahdollisimman rehellisesti

Analysoimme vastauksesi

Saat palautteen vastauksistasi omaan sähköpostiisi


cheerleading

Cheerleadingissä vaaditaan mentaalista vahvuutta. Urheilija voi olla vahva jollain mentaalisella osa-alueella mutta vastaavasti heikko toisella. Ensimmäinen askel on tunnistaa vahvuudet ja haasteet. Kysely on jaettu useaan osioon, jotka edustavat aina yhtä mentaalisten taitojen osa-aluetta. Mentaaliset taidot ovat taitoja, joita voi harjoituttaa samalla tavalla kuin lajitaitojasi. Kysely on suuntaa antava eikä itsessään ole tieteellinen psykologinen arvio urheilijan taidoista. Se on suunniteltu keskustelujen ja oman itsetuntemuksen lisäämiseen. Tarvittaessa ole yhteydessä mentaalivalmentajaan joka voi yhdessä kanssasi kehittää lajisi mentaalisia taitojasi.

Yhteystiedot

Cheerleading

KYSYMYKSET

1. Pelkään tekeväni virheitä

2. Minun on vaikea unohtaa virheet

3. Selviän nopeasti takaiskuista

4. Jään kiinni epäonnistumisiin ja kannan niitä mukanani seuraavaan toistoon, harjoitukseen, esitykseen tai kilpailuun.

5. Olen mielestäni luottavainen urheilija (luotan omiin taitoihini) ja uskallan antaa itsestäni kaiken irti myös harjoituksissa

6. Kun en suoriudu hyvin, ajattelen negatiivisesti ja arvostelen itseäni

7. Esiintyessä huolehdin, että näytän ulospäin luottavaiselta, meni esitys miten vain

8. Huomaan, että ajattelen negatiivisesti harjoitusten tai esiintymisten aikana

9. Huomaan, että olen liian hermostunut esiintymisiä/kilpailuita ennen tai niiden aikana

10. Suoriudun parhaiten paineen alla

11. Minun on vaikea saada itsestäni irti parasta harjoituksissa, esiintymisissä tai kilpailuissa

12. Minun on vaikea keskittyä kilpailuissa, ohjelmaa tehdessä tai harjoituksissa haastavan suorituksen aikana.

13. Häiriinnyn helposti kilpailuissa

14. Mietin liian paljon ohjelman aikana sen sijaan että vain antaisin mennä

15. Kilpailupäivän ja esiintymisen aikana omat tai muiden virheet ja muut yllättävät asiat vievät minut pois flow-tilasta ja häiritsevät minua

16. Olen malttamaton tai hermostunut, mitä haastavammaksi tilanne menee kilpailussa tai harjoituksissa

17. Tarvitsen toistoja alle, jotta saan parhaan mahdollisen henkisen ja fyysisen olotilan ohjelman suorittamiseen

18. Käytän rutiineja ennen harjoituksia, esityksiä tai kilpailuja ollakseni valmis parhaaseen suoritukseen.

19. Ohjelmaa tehdessä minun on haastavaa saada mieli keskittymään yhteen asiaan kerrallaan ja olemaan hetkessä.

20. Teen mielikuvia yksittäisistä taidoista sekä kilpailutilanteesta ja -ohjelmasta.

21. Harjoittelen säännöllisesti hyvällä intensiteetillä kaikkia cheerleadingin osa-alueita ja teen sen mikä vie minua parhaiten eteenpäin urheilijana

22. Huomaan käyväni läpi mielessäni erilaisia liikkeitä ja hyödynnän mielikuvaharjoittelua

23. Keskityn harjoituksiin ja esiintymisiin hyvin, vaikka minulla olisi haasteita omassa elämässäni

24. Kun harjoittelen, minulla on mielessäni tarkka tarkoitus tai tavoite mitä pyrin saavuttamaan

25. Kerään energiaa esim. pomppimalla, kävelemällä tai heilumalla ennen esitystä jotta olisin valmis siihen

26. Ulkopuoliset pystyvät näkemään kehonkielestäni, jos kohtaan haasteita, teen ohjelmassa tai harjoituksissa virheen, tai en ole tyytyväinen suoritukseeni

27. Valmentajat ja joukkuekaverit pystyvät näkemään kehonkielestäni, kun olen hermostunut ja poissa tolaltani

28. Jos minulla on vaikeuksia esiintymisessä tai harjoituksissa, annan valmentajien ja joukkuekavereidenkin ymmärtää sen

29. Saan urheilussa toteuttaa vahvuuksiani

30. Nautin cheerleadingistä ja koen sen merkitykselliseksi

31. Teen harjoittelun ja esiintymiset hyvällä asenteella

32. Esiintymiset ahdistavat minua

33. Ehdin palautua henkisesti ja fyysisesti harjoittelusta harjoitusten välillä

34. On vaikeaa sovittaa urheilu ja muu elämä yhteen

35. Tunnen itseni usein väsyneeksi

36. Minulla on vaikeuksia saada unen päästä kiinni, tai herään usein aamuyöstä

37. Olen kannustava ja teen asioita yhteisen hyvän eteen

38. Otan vastuuta ja luotan myös muiden osaamiseen

39. Keskustelen harjoittelusta ja esiintymisestä niiden kanssa, joita asia koskee ja tarkistan, että olen ymmärtänyt asian oikein

40. Pyrin aktiivisesti parantamaan ja ylläpitämään hyvää yhteishenkeä